Botenloods
De loods met een lengte van 20 m, breedte van 18 m en een hoogte van 9 meter, bestaat uit twee hoofdspanten met vrije overspanning en twee eindspanten met tussenkolommen.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie?
Neem dan gerust contact met ons op!
Branddoorslag en brandoverslag
Omdat de loods dicht op de perceelgrenzen staat moesten de westgevel en achtergevel op andere wijze worden uitgevoerd dan de overige gevels.
De westgevel en achtergevels moesten conform NEN6068/C1 30 minuten weerstand bieden tegen branddoorslag en brandoverslag. Er zijn UNP profielen aangebracht die de functie hebben als wandregel, dit is gedaan om aan de eisen voor de brandveiligheid te voldoen.
Gevelbeplating
Ook in de gevelbeplating zit er verschil tussen de gevels die moesten voldoen aan de hogere eisen aan brandwerendheid en de overige gevels.
De beplating van de gevels bestaat uit ca. 245 m2 geïsoleerde wandpanelen van 60 mm dik bevestigd op stalen sigma wandregels en 270 m2 geïsoleerde wandpanelen 80 mm dik. De platen van 80 mm zitten aan de west- en zuidzijde, i.v.m. verhoogde brandveiligheidseisen. De binnenzijde naden van de platen van 80 mm moeten om aan deze eisen te voldoen gestitcht worden. Stitchen is de secundaire naadverbinding van binnenuit schroeven.
Dakbeplating
Er zijn stalen sigma dakgordingen gemonteerd op de spanten. Hierop is de beplating van het dak bestaande uit 380 m2 geïsoleerde 3-kroons dakpanelen met een plastisol coating, bevestigd.
De binnenzijde is afgewerkt met een interieur coating. De dakbeplating is niet brandgevaarlijk en is bevestigd met RVS bevestigingsmateriaal. De stalen onder- en boven nokken zijn zetwerk.
Er is 40 m aluminium getrokken bakgoot gemonteerd aan het zetwerk van de kopkanten van de dakpanelen. De bevestigde hemelwaterafvoer is 24 m rond 100 mm tot aan het maaiveld.
Deuren en ramen
We hebben een geïsoleerde overheaddeur, zonder glasvenster en elektrisch bediend, van 6,5 m breed en 5,5 m hoog geleverd en gemonteerd. Ook is er een geïsoleerde stalen loopdeur geleverd en gemonteerd. Verder een kunststof raamkozijn voorzien van drie tussenspijlen, met een draaikiepraam. In de loods zitten twee ventilatieroosters, de lamellen zijn beweegbaar en kunnen dichtgezet worden. De ventilatie van een botenloods wordt niet beschreven in het bouwbesluit daarom worden de ventilatie-eisen gelijk gesteld aan de eisen voor de stalling van motorvoertuigen.
Voor dit project hebben wij het ankerplan en de statische berekening voor de bovenbouw gemaakt.
Meer informatie?
Wij kunnen u adviseren op gebied van loodsbouw.
Wilt u meer informatie of een adviesgesprek? Neemt u gerust contact met ons op.